niedziela, 27 stycznia 2013

Zagraj dla mnie Misty



                 

REŻYSERIA: Clint Eastwood
SCENARIUSZ: Dean Reisner, Jo Heims
ROK PRODUKCJI: 1971
GATUNEK: Thriller
OBSADA: Clint Eastwood, Jessica Walter



FABUŁA
Dave Garver jest przystojnym prezenterem radiowym. Jeździ sportowym samochodem, a w wolnym czasie nie stroni od towarzystwa pięknych kobiet. Często prowadząc nocne audycje dostaje telefon od nieznajomej kobiety, aby puścił da niej piosenkę "Misty". Niedługo potem
"przypadkiem" spotyka ją w barze, co jest początkiem ich znajomości.
Jego życie zamienia się w koszmar.

MOJA OPINIA 
 "Zagraj dla mnie Misty" był pierwszym filmem wyreżyserowanym przez Clinta Eastwooda.
Widziałem sporo filmów które wyreżyserował i jak na pierwszy film wyszło mu to naprawdę nieźle.
Klimat obrazu jest typowy jak na lata 70, chociaż ścieżka dźwiękowa mogłaby sugerować wcześniejszy okres powstania filmu. Postać Clinta jak zwykle jest wyrazista, gra on samotnika który nikogo do szczęścia nie potrzebuje, no może poza przygodą na jedną noc.

Role drugoplanowe w moim przekonaniu wypadają raczej blado , może za wyjątkiem sierżanta MacCaluma z którym Dave Garner prowadzi pełne sarkazmu i ciętego języka dialogi, tak charakterystyczne dla Eastwooda.

Jessica Walter gra przekonująco ,ale bez blasku, po zakończeniu filmu szybko o niej zapomniałem.

Mocną stroną filmu jest to ,że jest lekki w odbiorze, ogląda się go dobrze, nie ma niepotrzebnie przeciągniętych scen, a im dalej tym napięcie jest większe. Finał rozegrany w domku na odludziu nie zawiódł mnie , i mam nadzięję , że was też nie zawiedzie.

Dla fanów Clinta Eastwooda pozycja obowiązkowa.

MUZYKA
Soundtrack składał się z mało znanych utworów, które moim zdaniem dobrze pasowały do filmu.
Kawałkiem przewodnim było "Misty" Erolla Garnera. Tutaj także Eastwood uparł się na mniej znaną piosenkę, wytwórnia chciała piosenki Franka Sinatry do której użycia miała wykupione prawa.

MOJA OCENA
7/10

CIEKAWOSTKI
Wytwórnia Universal nalegała na zatrudnienie znanej i pięknej aktorki w roli Evelyn, jednak Eastwood uparł się aby była to mało znana aktorka, gdyż wierzył , że wypadnie ona bardziej wiarygodnie. Angaż otrzymała Jessica Walters.

Eastwood bał się, że może nie podołać reżyserii filmu, dlatego też cały czas podczas jego realizacji na planie przebywał Don Siegel, który reżyserował wcześniej filmy z udziałem Clinta Eastwooda.

Eastwood skończył realizację filmu o 5 dni wcześniej niż zakładał to plan, dzięki czemu zaoszczędził 50 tys dolarów. (Budżet filmu wynosił 1 mln dolarów).

Film zarobił 5 mln dolarów.


pozdrawiam

MaT




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz